książki
Autor: John Gribbin | dodano: 2013-02-05
Dlaczego jesteśmy. Cud powstania życia na Ziemi

Czy pojedyncza planeta naprawdę liczy się w bezkresie Wszechświata?

John Gribbin przekonuje nas, że tak. Autor twierdzi, że nasze istnienie zawdzięczamy zderzeniu „superkomety” z Wenus 600 milionów lat temu. To jednak tylko część historii, zaledwie jedna z astronomicznych i geofizycznych przyczyn szczególnej roli Ziemi.
Gribbin po raz pierwszy łączy ze sobą całą serię kosmicznych zdarzeń, które wpłynęły na losy Ziemi i dały początek naszej cywilizacji rozumu, która — jak przekonuje autor — stanowi niepowtarzalne zjawisko w Galaktyce, czyli Drodze Mlecznej. Nawet jeśli inne światy przypominające nasz własny, a także samo życie, występują powszechnie, to taki rodzaj cywilizacji opartej na inteligencji i technologii, który pojawił się na Ziemi, istnieje tylko tutaj.

John Gribbin jest najlepszym i najprzystępniejszym przewodnikiem w świecie doniosłych problemów naukowych. Na kartach niniejszej książki autor rozważa fundamentalne, najbardziej frapujące, a przy tym najmocniej nurtujące pytania: dlaczego istniejemy, jakie jest nasze miejsce we Wszechświecie i czy mamy przed sobą jakąś przyszłość?

John Gribbin to jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy popularnonaukowych, autor bestsellerów, m.in. „W poszukiwaniu Multiświata” i „Podróż do granic Wszechświata”. Słynie ze zdolności upraszczania złożonych zagadnień. Twierdzi, że w twórczości pisarskiej — w znacznej mierze z udziałem żony, Mary Gribbin — stawia sobie za cel dzielenie się z czytelnikami swoim zachwytem nad osobliwościami Wszechświata. John Gribbin studiował astrofizykę w Cambridge, obecnie odbywa staż naukowy jako stypendysta Katedry Astronomii w University of Sussex.

02/2018
Luty
W 1893 r. Rudolf Diesel opatentował silnik wysokoprężny

Autor: John Gribbin | dodano: 2013-02-05
Dlaczego jesteśmy. Cud powstania życia na Ziemi

Czy pojedyncza planeta naprawdę liczy się w bezkresie Wszechświata?