książki
Autor: Stephen Oppenheimer | dodano: 2013-08-13
Pożegnanie z Afryką. Jak człowiek zaludnił świat

W 1987 roku dzięki pracy amerykańskiej genetyk Rebekki Cann dowiedzieliśmy się, że za pomocą mitochondrialnego DNA można zidentyfikować wspólnych przodków wszystkich ludzi. Badania Cann dowodziły, że cała „rodzina współczesnych ludzi” powstała jako pojedyncza linia genetyczna w Afryce w ciągu ostatnich 200 000 lat. Dziesięć lat później niewielka grupa genetyków mogła użyć tej nowo odkrytej metody do zidentyfikowania jednej afrykańskiej dziedzicznej gałęzi genetycznej, z której wywodzi się „reszta świata” – do odnalezienia „mitochondrialnej Ewy”, której genetyczne córki opuściły Afrykę i zasiedliły inne kontynenty. Okazało się to niezwykłym odkryciem.
W „Pożegnaniu z Afryką” światowej sławy genetyk Stephen Oppenheimer szczegółowo opisuje fascynującą historię odtwarzania afrykańskiego exodusu ludzi i zasiedlania przez nich naszej planety.

Stephen Oppenheimer – brytyjski genetyk, autor książki „Eden in the East: The Drowned Continent of Southeast Asia” i konsultant licznych popularnonaukowych seriali telewizyjnych, poświęconych prahistorii człowieka (m.in. „The Real Eve”, „Out of Eden”, „The Incredible Human Journey”).

02/2018