Nauki ścisłe (51)
Marek Penszko | 2014-08-21

Odcinek, stanowiący bok najmniejszego kwadracika siatki kwadratowej, bywa czasem... »

Gershon Dublon i Joseph A. Paradiso | 2014-07-21

Jak zmieni się nasze widzenie, słyszenie, myślenie i życie w świecie pełnym czujników »

Marek Penszko | 2014-07-21
Dwie figury szachowe – najsilniejsza, czyli hetman, i najsłabsza, choć najważniejsza, czyli król – mają ze sobą wiele wspólnego. Król bywa czasem nazywany „chromym hetmanem”, co wiąże... »
Marek Penszko | 2014-06-18

Pierwsza wzmianka o kamieniach do gry w domino – takich, jakie dziś zna chyba każdy – pochodzi z połowy XVIII wieku z Włoch, ale ich rodowód pozostaje zagadką. »

Marek Penszko | 2014-05-20
Amerykański aktor Robert Trebor to zapewne jedyna szerzej znana osoba (w Polsce głównie z serialu Herkules), którą można nazwać „podwójnie palindromową”. »
Joseph Lykken i Maria Spiropulu | 2014-05-20

Fizycy przez kilkadziesiąt lat tworzyli elegancką teorię, która miała pozwolić głębiej zrozumieć kwantowy świat. Dziś stoimy na rozdrożu: albo w przyszłym roku uda się ją potwierdzić, albo trzeba pomyśleć o zmianie paradygmatu. »

09/2014
01/2012 - specjalny
W 1789 r. William Herschel odkrył Mimasa, jeden z księżyców Saturna.
Przejrzyste kompendium, opisujące zmagania współczesnej fizyki z koncepcją podróży w czasie, począwszy od mechaniki kwantowej aż po kosmologię.
Wszyscy podróżujemy w czasie. Nieustannie suniemy w przyszłość, która zmienia się w teraźniejszość, a następnie w przeszłość.

WSPÓŁPRACUJEMY