Świat Nauki 10/2013

Fizjologia
Od czego stajemy się grubi; Gary Taubes
Biotechnologia
GMO, czyli diabeł wcielony?; David H. Freedman
Jak oszczędzić na formie, nie ograniczając funkcji. Linijki zwane umownie rzadkimi pojawiły się po raz pierwszy w zadaniu zamieszczonym na łamach brytyjskiego miesięcznika The Strand Magazine we wrześniu 1920 roku.

Zwolennicy genetycznego modyfikowania roślin uprawnych twierdzą, że to jedyna droga do wyżywienia przeludnionej i ocieplającej się Ziemi. Krytycy ostrzegają, że igramy z naturą na własną zgubę. Kto ma rację?

Cieszące się złą sławą, ale niezwykle cenne sępy potrzebują społecznego wsparcia. Sępy mają problem wizerunkowy. Karol Darwin nie był dla nich zbyt łaskawy – widząc sępa amerykańskiego z pokładu okrętu...

Zaprzęgnięcie glebowych bakterii i grzybów do pomocy roślinom uprawnym może nas uwolnić od konieczności intensywnego nawożenia i stosowania pestycydów.

09/2014
01/2012 - specjalny
W 1993 r. NASA straciła kontakt z sondą kosmiczną Mars Observer.
Przejrzyste kompendium, opisujące zmagania współczesnej fizyki z koncepcją podróży w czasie, począwszy od mechaniki kwantowej aż po kosmologię.
Wszyscy podróżujemy w czasie. Nieustannie suniemy w przyszłość, która zmienia się w teraźniejszość, a następnie w przeszłość.

WSPÓŁPRACUJEMY