Polecamy
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

ziemia | 2018-05-25

Orangutany wykorzystują ekstrakty z roślin do łagodzenia bólu kończyn

człowiek | 2018-04-24

Naukowcy uczynili krok w kierunku biologicznych komputerów.

nauki ścisłe | 2016-05-25
Nowe badanie krwi w kierunku gruźlicy może uratować życie milionom ludzi.
Aż jedna trzecia światowej populacji jest obecnie zakażona bakteriami wywołującymi gruźlicę.
wszechświat | 2016-05-25
Astronomowie wykorzystują dwie krążące wokół siebie czarne dziury do zmierzenia, jak szybko rotuje jedna z nich.
wszechświat | 2016-05-25
Według nowych danych na wczesne fazy ewolucji Układu Słonecznego ogromny wpływ miały wędrówki globów i akty destrukcji
człowiek | 2016-05-17
Zdarzające się w ostatnich latach przypadki późnego krwawienia z niedoboru witaminy K (VKDB) skłoniły krajowych ekspertów do ponownego pochylenia się nad problemem i podwyższenia rekomendowanych dawek.
ziemia | 2016-05-12
Wielu ludzi marzy o podróżach w czasie i wydaje im się, że jest to niemożliwe, a jednak ... Wystarczy tylko udać się do jednego z wielu muzeów w Polsce, żeby cofnąć się w czasie oglądając kości wymarłych już ssaków, które żyły w naszym kraju przed tysiącami lat.
nauki ścisłe | 2016-04-25
Już od 2 maja można ponownie aplikować o granty na innowacyjne badania w programach TEAM i TEAM-TECH realizowanych przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój. Dofinansowanie mogą uzyskać zarówno instytucje naukowe, jak i firmy.
07/2018
Czerwiec
W 1678 r. Wenecjanka Elena Cornaro Piscopia jako pierwsza kobieta otrzymała stopień naukowy doktora.