Polecamy
ziemia | 2017-11-23
Dzięki dronom naukowcy mogą oglądać z bliska gorące wnętrze krateru.
technika | 2017-10-30

Im więcej pistoletów i strzelb, tym więcej morderstw i gwałtów – wskazują kolejne badania, których wyniki próbują jednak podważyć zwolennicy powszechnego dostępu do broni palnej.

ziemia | 2017-08-29
Aby uchronić świat przed głodem, naukowcy próbują ingerować w złożone zależności łączące rośliny z mikroorganizmami, szkodnikami, składnikami odżywczymi i innymi elementami fitobiomu.
nauki ścisłe | 2016-05-25
Nowe badanie krwi w kierunku gruźlicy może uratować życie milionom ludzi.
Aż jedna trzecia światowej populacji jest obecnie zakażona bakteriami wywołującymi gruźlicę.
wszechświat | 2016-05-25
Astronomowie wykorzystują dwie krążące wokół siebie czarne dziury do zmierzenia, jak szybko rotuje jedna z nich.
wszechświat | 2016-05-25
Według nowych danych na wczesne fazy ewolucji Układu Słonecznego ogromny wpływ miały wędrówki globów i akty destrukcji
człowiek | 2016-05-17
Zdarzające się w ostatnich latach przypadki późnego krwawienia z niedoboru witaminy K (VKDB) skłoniły krajowych ekspertów do ponownego pochylenia się nad problemem i podwyższenia rekomendowanych dawek.
ziemia | 2016-05-12
Wielu ludzi marzy o podróżach w czasie i wydaje im się, że jest to niemożliwe, a jednak ... Wystarczy tylko udać się do jednego z wielu muzeów w Polsce, żeby cofnąć się w czasie oglądając kości wymarłych już ssaków, które żyły w naszym kraju przed tysiącami lat.
nauki ścisłe | 2016-04-25
Już od 2 maja można ponownie aplikować o granty na innowacyjne badania w programach TEAM i TEAM-TECH realizowanych przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Innowacyjny Rozwój. Dofinansowanie mogą uzyskać zarówno instytucje naukowe, jak i firmy.

W 1962 r. NASA wystrzeliła pierwszego satelitę telekomunikacyjnego Relay 1.