Polecamy
ziemia | 2017-11-23
Dzięki dronom naukowcy mogą oglądać z bliska gorące wnętrze krateru.
technika | 2017-10-30

Im więcej pistoletów i strzelb, tym więcej morderstw i gwałtów – wskazują kolejne badania, których wyniki próbują jednak podważyć zwolennicy powszechnego dostępu do broni palnej.

ziemia | 2017-08-29
Aby uchronić świat przed głodem, naukowcy próbują ingerować w złożone zależności łączące rośliny z mikroorganizmami, szkodnikami, składnikami odżywczymi i innymi elementami fitobiomu.
wszechświat | 2016-07-26

Okazuje się, że Droga Mleczna to część masywnej supergromady galaktyk, która jest jedną z największych znanych nam struktur w Kosmosie. To odkrycie to tylko początek nowych badań nad rozkładem materii we Wszechświecie

ziemia | 2016-06-24

Niedawne znaleziska pokazują, że początki przyszłych sukcesów ssaków sięgają czasów znacznie poprzedzających zderzenie Ziemi z planetoidą

ziemia | 2016-06-24
Już będąc w macicy niemowlęta mogą rozróżnić głośne dźwięki i rozmowę. Są nawet zdolne do odróżniania głosu matki i obcej kobiety. Jednak pod względem uczenia się na etapie rozwoju embrionalnego prym wiodą ptaki.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Mózg stanowi wyjątkowe wyzwanie w leczeniu chorób: jest zamknięty za niemożliwą do sforsowania warstwą ściśle upakowanych komórek.
wszechświat | 2016-06-24

Corocznie obserwujemy tysiące przeróżnych wybuchów gwiazd. Astronomowie chcieliby poznać przyczyny tych eksplozji

nauki ścisłe | 2016-06-07
Poznaliśmy najskuteczniejszych polskich uczestników największego unijnego programu badań i innowacji i laureatów Statuetki Kryształowej Brukselki.
02/2018
Luty
W 1896 r. Henri Becquerel odkrył zjawisko radioaktywności obserwując wpływ skały zawierającej uran na materiał światłoczuły.