Polecamy
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

ziemia | 2018-05-25

Orangutany wykorzystują ekstrakty z roślin do łagodzenia bólu kończyn

człowiek | 2018-04-24

Naukowcy uczynili krok w kierunku biologicznych komputerów.

ziemia | 2016-10-25
Przekroczyliśmy już cztery z dziewięciu progów wytrzymałościowych planety – ostrzegają naukowcy.
człowiek | 2016-09-23
W marcu przedstawiciele Księgi Rekordów Guinnessa pojechali do Haify w Izraelu, aby odwiedzić emerytowanego producenta słodyczy, Yisraela Kristala – najstarszego człowieka na świecie.
człowiek | 2016-09-23
Ten pomysł narodził się w Meksyku w roku 2000. Był dziełem czystej improwizacji Paula Crutzena, jednego z najwybitniejszych uczonych świata. Ten holenderski myśliciel głosił pogląd, że wojna jądrowa na pełną skalę może doprowadzić do „zimy nuklearnej”.
wszechświat | 2016-09-23
Nadal nie wiemy, jakie warunki są potrzebne do powstania życia; może okazać się, że występuje ono bardzo rzadko
nauki ścisłe | 2016-09-16
Co to jest węzeł? Intuicyjnie rozumiemy to pojęcie, ale matematyczne ujęcie takiej swobody nie dopuszcza. Zanim zaczniemy jednak cokolwiek wiązać i plątać zastanówmy się, ilu co najmniej wymiarów przestrzennych do tej czynności potrzeba.
nauki ścisłe | 2016-08-26
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
07/2018
Czerwiec
W 1678 r. Wenecjanka Elena Cornaro Piscopia jako pierwsza kobieta otrzymała stopień naukowy doktora.