Polecamy
człowiek | 2016-01-18
Przedstawiamy Państwu informator o Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Matematyczno - Przyrodniczych (MISMaP).
nauki ścisłe | 2015-11-26
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych.
wszechświat | 2015-11-19

Nowy, ambitny projekt Dark Energy Survey może pomóc w rozwiązaniu zagadki, dlaczego przestrzeń coraz szybciej się rozszerza

nauki ścisłe | 2016-01-27
Zaczniemy od zadania pytania: „Czy badanie układów molekularnych może się do czegoś przydać?”
technika | 2016-01-14
Rosnące koszty energii, pogłębiające się zmiany klimatu i wyczerpujące się zasoby paliw kopalnych to mocne podstawy do rozmów przedsiębiorców i specjalistów. Dobrym miejscem, w którym wymiana doświadczeń i wiedzy może się odbywać swobodnie są targi. W ciągu dwóch dni, od 30 do 31 marca, w Targach Kielce odbędą się XIX Międzynarodowych Targów Energetyki i Elektrotechniki ENEX oraz XIV Targi Odnawialnych Źródeł Energii ENEX Nowa Energia.
nauki ścisłe | 2015-12-29
Uruchomienie iniektora elektronów - pierwszego z modułów przyspieszających europejskiego lasera na swobodnych elektronach (European XFEL) ogłoszono 21 grudnia br. Budowany od 2013 r. na terenie ośrodka badawczego DESY w Hamburgu, iniektor elektronów o długości 45 metrów, wyposażony w działo elektronowe wygenerował po raz pierwszy wiązkę elektronów rozpędzonych do prędkości bliskiej prędkości światła.
technika | 2015-12-22
Dla chcącego (ropy) nie ma nic trudnego. Ostatniego lata władze federalne USA wydały zgodę na rozpoczęcie wierceń wydobywczych w wodach Oceanu Arktycznego na północ od Alaski.
nauki ścisłe | 2015-12-22
Płytka nazębna ludzi, którzy odeszli dawno temu, daje nowe wskazówki na temat zdrowia w starożytności
człowiek | 2015-12-22
Niemowlęta to potencjalni poligloci zdolni do przyswojenia każdego z 7 tys. języków świata niczym ich rodzimi użytkownicy
02/2016
10/2014 - specjalny
Luty
W 1865 r. prekursor genetyki Gregor Mendel, podczas posiedzenia lokalnego towarzystwa naukowego w Brnie, zaprezentował sformułowane przez siebie reguły przekazywania cech dziedzicznych.
Komputery kwantowe to jeden z najbardziej gorących tematów w fizyce drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Nie tylko dlatego, że cząstki znajdujące się – podobnie jak słynny kot Schrödingera – w superpozycji stanów stanowią źródło nieporównywalnie większej mocy obliczeniowej niż ta, którą dysponują klasyczne komputery.