Polecamy
nauki ścisłe | 2014-02-24
Zwija się, kołysze, zgina. Albo płynie zakolami. Strumień miodu, oliwy lub innej lepkiej cieczy zna triki, których fizycy nie umieją dokładnie wytłumaczyć. Jeżeli ktoś lubi chleb z miodem na śniadanie, bez problemu może ....
człowiek | 2014-01-23
Nieświadome impulsy i pragnienia wpływają na nasze myśli i czyny w stopniu, o jakim nie śniło się samemu Freudowi. Próbując zrozumieć, jak działa nasz umysł, psychologowie niejednokrotnie ...
technika | 2013-12-17

10 pomysłów, dzięki którym nauka może rozwiązać najbardziej palące problemy współczesnego świata, ratować ludzkie życie i sprawić, że elektroniczne gadżety staną się jeszcze atrakcyjniejsze.

nauki ścisłe | 2014-04-23
XVII-wieczny pisarz angielski Izaak Walton znany jest głównie jako autor książki The Compleat Angler (Wędkarz doskonały). To dość osobliwe dzieło, bo wbrew tytułowi więcej jest w nim poezji, anegdot... »
wszechświat | 2014-04-23

Niedługo po błysku Wielkiego Wybuchu całe światło zniknęło z kosmosu. Obecnie astronomowie rozwiązują zagadkę jego powrotu. Około 13,4 mld lat temu, zaledwie jakieś 400 000 lat po Wielkim Wybuchu... »

ziemia | 2014-03-24
Kury są mądre i rozumieją, co się wokół nich dzieje. To implikuje kłopotliwe pytania o metody stosowanew przemysłowych hodowlach. W świecie zwierząt niektóre stworzenia są bystrzejsz... »
nauki ścisłe | 2014-02-26
Od połowy XVIII wieku, gdy Leonhard Euler jako pierwszy analizował własności kwadratów łacińskich, przez długi czas uchodziły one za obiekty bardziej rozrywkowe niż stricte matematyczne. Dopiero na początku XX wieku... »
technika | 2014-02-26
Naukowcy i mistrzowie sztuki kulinarnej projektują niezwykłe akcesoria inspirowane przyrodą. Znalezienie owada w kieliszku z koktajlem dla nikogo nie byłoby miłą niespodzianką. Jednak jeden ze sławnych ... »
nauki ścisłe | 2014-02-24

Dwa eksperymenty dały wyraźnie różne wartości promienia protonu. Jak to wytłumaczyć? Wydaje się, że wiemy, co to jest proton. Wszak to główny składnik materii w widzialnym Wszechświecie i paliwo dla ... »

05/2014
01/2012 - specjalny
Kwiecień
W 2007 r. odkryto planetę pozasłoneczną Gliese 581 c.

Teoria kwantowa jest zapewne najlepszym przykładem tego, jak to, co nieskończenie obce i graniczące z wiedzą tajemną może być również niezwykle przydatne.

WSPÓŁPRACUJEMY